Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Hvis du har et problem med et produkt købt hos bins.dk, kontakt da omgående vor kundeservice
på Tlf. 70 20 90 11 eller mail info@bins.dk
Husk: Der er altid 14 dages retur/fortrydelsesret

 

Definitioner:
Aftalens parter
“Køber” anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til bins.dk afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.

Bins.dk anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles. Bestilling kan kun ske af personer over 18 år, herunder at aftaler med børn og unge under 18 år, alene kan indgås af forældre eller andre der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne

Produktinformation:
På Bins.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Bins.dks via info@bins.dk

Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser inklusiv 25% moms, og inkl. afgifter

Bestilling:
Når du handler med www.bins.dk indgås aftalerne på Dansk.

Det er muligt at se tidligere ordre ved at login på din konto. Du skal bruge din email samt password. Det er ikke muligt at hente kopi af fakturaer. Hvis du ønsker en kopi af din faktura, skal du sende en mail til info@atmengros.dk

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.bins.dk skal du igennem 5 trin.

Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

  1. Indtast dine personlige oplysninger
  2. Vælg forsendelses/betalingsmåde
  3. Godkend vores forretningsbetingelser
  4. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart væren afgå fra Bins.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

På www.bins.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • Betaling via bankoverførsel
  • Betaling pr. faktura (læs mere her)
  • Mastercard
  • Visa
  • American Exress
  • JCB
  • EAN (offentlige kunder)

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.bins.dk

Bemærk at at betaling via bankoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen, læs mere her

Fragt:
Levering sker fragtfrit ved køb over 500.- inkl. moms, inkl. evt. afgifter. Ved køb under 500.- inkl. moms tillægges et fragtgebyr på 50 kr. inkl. moms

Levering:
Vi efterstræber at levere indenfor 2 arbejdsdage efter ordremodtagelse. Vi kan desværre ikke levere varer fra e-butikken til udlandet, herunder Færøerne og Grønland

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
På det tidspunkt, hvor de bestilte varer overgives til fragtfirmaerne overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, herunder tredjemands forhold, til Køberen. Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.

Reklamationsret
Når du handler på www.bins.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:
Bins.dk – QFS ApS
Vigerslevvej 298
2500 Valby

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen

Brug gerne vores RMA skema [Returneringsfomularen]. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Bins.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Bins kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Bins
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for bins.dk’s kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Bins.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber. Medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.

Fortrydelsesret:
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på hos os, Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

 Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Varen kan sendes til:
Bins.dk- QFS
Vigerslevvej 298
2500 Valby

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset

 Al returnering skal aftales med Bins.dk ekspedition, således at der er afsat ressourcer til at modtage varerne. I modsat fald kan Bins.dk nægte modtage pakke.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig ved overførsel til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Du finder retuneringsfomularen her

Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Misbrug:
Misbrug af Bins.dk medføre til politianmeldelse.

Links:
PBS – Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen – med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation